Cik garu distanci izvēlēties pirmajā maratonā

Katru gadu daudzi cilvēki, kas vāretu piedalīties Rīgas maratonā paliek mājās, jo saprot, ka nav darījuši pietiekami daudz, lai noskrietu visu distanci. No vienas puses, tas ir pareizi, jo pārāk ambiciozu mērķu uzstādīšana bez pienācīgas sagatavotības var beigties pat traģiski. Savu spēju objektīva novērtēšana ir apsveicama, taču tam nevajadzētu būt par iemeslu, lai palaistu garām Rīgas vai kāda cita liela mēroga maratona sacensību sajūtas.

Apzinoties dalībnieku atšķirīgo sagatavotības līmeni, organizatori maratona sacensību dalībniekiem tradicionāli izveido arī vairākus mini maratonus, kas piemērotu visiem. Par skriešanas pozitīvo iedarbību rakstījām jau iepriekš un ir vērts ieviest to savā ikdienā. Tiem, kas jūtas sagatavojušies tikai pa pusei ir iespēja skriet pusmaratonu (21,0975 km). Šādas distances izvēle ļauj skrējienā uzturēt ātrāku tempu un sacensties ar citiem dalībiniekiem vai vismaz pašam ar sevi par personiskā rekorda sasniegšanu. Ja iepriekš nekad neesat trenējušies un ikdienā esat mazaktīvi, tad pusmaratons, visticamāk, būs pārāk gara distance un nesniegs pozitīvas emocijas.

Cilvēkiem, kas ikdienā apmeklē citas sporta nodarbības, taču neliek uzsvaru uz aerobiem treniņiem piemērota varētu būt 10 km distance. Desmit kilometri ir cienījams attālums un tā pievarēšana var prasīt ne mazums pūles, sevišķi, ja vēlaties sasniegt personisko rekordu. Ja gadiem jau neesat skrējuši 10 km liksies daudz, bet tas ir izdarāms. Iespējams, temps nebūs tas ātrākais un arī rezultāts neļaus pakāpties sacensību tabulas augšgalā, bet tas ir izdarāms. Atcerieties, ka dalība šādās sacensībās nav cīņa uz dzīvibu un nāvi un, ja paliek par grūtu, vienmēr varat apstāties un nedaudz atpūsties vai samazināt skriešanas tempu.

Visi tie, kas ar sportu ir uz Jūs vai vēlas skriet kopā ar ģimeni, draugiem, darba kolēģiem vai pārģērbušies jocīgos kostīmos piemērotākā ir maratona mini distance 6km garumā. Šo distanci nereti skrien arī bērni, bet jārēķinas, ka tā tomēr nav nekāda pastaiga. Orientējoši tas ir attālums, kas jāveic, lai aizietu no Doma laukuma līdz Imantai. Ejot varētu būt nepieciešama aptuveni stunda vai nedaudz vairāk, bet skrienot šo distanci pievarēsiet ātrāk. Cik ātri? Tas atkarīgs no jūsu varēšanas un vēlmes darīt citas lietas.

Jau ierasts, ka Latvijas lielākajās maratona sacensībās – Rīgas maratonā ik gadu piedalās vairāk kā 10 tūkstoši skrējēju no dažādām pasaules valstīm. Ja arī Tu vēlies piedalīties, tas ir iespējams. Atliek tikai rīkoties. Ja nokavē šī gada sacensības,  nebēdā. Pasākums atkārtojas katru gadu. Tiem, kas piesakas savlaicīgi ir atlaides. Jā, dalība pasākumā  nav bez maksas, jo ir jāsedz dažādi organizatoriskie izdevumi, medaļas, diplomi, balvas uzvarētājiem, satiksmes organizācija un daudzas citas lietas. Piedalies, tas ir tā vērts.

About Author: